Anoek en Silke in Oeganda

Terug in Afrika

Lieve mensen,

Na een lange reis (bijna 24 uur in totaal) zijn om 5 uur gisterochtend aangekomen in het ICU guesthouse in Kampala. Het is idioot om na een paar uur slapen wakker te worden in zo'n andere wereld! Samen met Tim (een lokale gids) hebben we Kampala ontdekt. Het beste woord voor Kampala is 'chaos'. We hebben ons verplaats in de mini-busjes die we uit Kaapstad kennen en op een hier ook gebruikelijk manier: met de 'boda boda'. Dit houdt in dat je achter op een motor dwars door de drukte van de hoofdstad naar je bestemming wordt gebracht. Belangrijk is altijd aan je 'driver' te vertellen 'be carefull!' en 'go slow!' Dit hebben we dus ook veelvuldig gedaan.

Onze mobiele nummers hier zijn:

Silke: +256753067292
Anoek: +256753067293
Morgen pakken we de bus naar Kisoro waar we worden opgehaald door Ronald en Marijke Vierhout (de artsen van het St. Francis Hospital in Mutolere). Het beloofd weer een prachtige rit te worden!

Foto's volgen hopelijk snel!

Dikke kus,

Silke en Anoek

Annemieke

Hey Silke en Anoek,

Klinkt geweldig. Hoop dat jullie je vermaakt hebben met Tim in Kampala. Groetjes aan Sander, Sarah en alle anderen daar!! Goede reis naar Kisoro, het is echt een geweldig mooie omgeving daar.. Geniet er van!

Groetjes Annemieke

Dirk

He meiden, klinkt alweer goed. Het lijkt er bijna op alsof jullie voor de zoveelste keer Afrika bezoeken.
Ik ben reuze benieuwd naar de eerste beelden/foto's, want die vertellen nog veel meer. Maak er een mooie reis van, ook naar Kisoro. Hier is het alleen maar dooi/mist en regen, maw geniet van de lekkere temperaturen en de zon!

Donne en mama

Het is net als 2 jaar geleden, smsje van papa: MAIL UIT AFRIKA! En meteen racen naar de computer!
Succes met de reis naar Kisoro, zal vast mooi worden! Kus

Naomi

Hi lieve meiden!
Wat fijn dat jullie veilig over zijn en in deze korte tijd alweer vanalles hebben beleefd :) Ik heb vanacht al over jullie terugkomst gedroomd, dus ik ga maar gewoon beginnen met aftellen ;) haha.
Verder heb ik nog waanzinnig nieuws: Jawel, ik heb mijn allerlaatste tentamen afgesloten met een 8!!! Ik ben zooo blij :D
Geniet van alles daar en tot over 4 maanden!!
Liefs en een dikke zoen

Naomi

ps. Heb jullie site al in de "favorieten-balk" onder een sneltoets gezet, dus volg jullie op de voet! Ben ook benieuwd naar alle foto's!

Madelon

Wow, jullie zijn er echt!! Schiphol lijkt nog zo kort geleden. Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!! Heel erg genieten :)

Liefs Lon

Ilse

Hey lieve meiden,
Wat fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Heel veel plezier en ben benieuwd naar de avonturen :)
liefs, Ilse

Babs

Hee meiden,

Leuk, jullie eerste blog! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn:-) Vind het wel wat eng klinken, zo'n boda boda:-P Ben benieuwd naar foto's dus ik houd deze site goed in de gaten!

Liefs Babs

Heleen

Niet te geloven hoe snel een sms-je dat is verstuurd uit Enschede, een reactie oplevert vanuit Kampala! Het is toch echt niet naast de deur. Ik probeer dat te begrijpen, maar dat lukt dus niet echt!
Dank je Silke voor de sms uit Istanbul, heel kort maar krachtig. 2 Minuten later kregen we dezelfde sms, doorgestuurd door Dirk. Zo lief om aan ons te denken!
Verder lijkt het of jullie niet weg zijn geweest uit Afrika. Het klinkt weer net zo enthousiast als de vorige keer! Geweldig! Goede reis morgen naar Mutolere!

Jan

Hi dames, Goed te horen dat alles goed gaat. Eet lekker bij de BBQ. Jullie hebben beter weer dan wij. Ook groetjes namens opa en oma. Ik weet niet of zij deze site al kunnen bezoeken. Zal hun morgen wel helpen. Kunnen ze het zelf lezen en reageren. Veel plezier in Kisoro. Ik zie graag de foto's. xxx

Joke

Hoi,
ek is ook bly dat julle goed wees aangekom. Die eerste verhaal uit Afrika gesien daar weer TOP uit. Geniet van julle vrye dae en hopelik gaan julle nog baie pret dinge beleef.

Ps.: die LOI is so gek nog nie

Groetjes uit Enschede

Meike & Lise

Jemig jullie zitten in Afrika en wij eten Afrikaans, wat een toeval!;) Jullie zitten in de natuur (groen) en wij drinken een biologische (groene) witte (groene fles) wijn. Dat is toch niet te geloven, wat een toeval;) Dus eigenlijk beleven we dezelfde dingen alleen gaan wij op de fiets naar de stad en niet op een motor. Owja en Sil hier stikt het van de blanke mensen, niet schrikken als je terug komt.
Nou heel veel plezier daar in Afrika dan genieten wij van ons Afrikaans eten.

Dikke kus,
Meike en Lise

Arjen en Aly

Hoi Silke en Anoek!
Zo te lezen hebben jullie in die paar dagen al weer veel gezien en beleefd, wat een andere wereld dan Stiens en Menaam:). We wensen jullie een mooie tijd toe in het verre Afrika. Veel succes met werken en geniet ervan.
O ja, wij eten mosterdsoep vandaag....

Arjen en Aly

Marja

Ik werd al lichtelijk ongerust.. Toen Laura maar gevraagd of ze al wat van jullie had gehoord en het blijkt dat ik gen automatische mails ontvang als jullie een nieuw berichtje plaatsen hier. (Zoals de vorige keer ;)) Maar gelukkig, jullie zijn er alweer bijna een week!! Nu ook op de plek van bestemming voor de komende weken. Benieuwd hoe jullie eerste week is!!

Liefs Marja

Marja

p.s: Bedankt voor jullie super lieve kaartje vanaf schiphol!!! Ik heb m bij mn bed staan!! Word ik er elke dag even aan herinnerd dat ik straks ook weer zo'n gat in de lucht spring als ik op schiphol sta!

oma

hallo meiden zit op moment in stiens.
even wachten tot je belt heb een mail gestuurt hoop hij is overgekomen.kan nu je reis brieven lezen en kan nu zo naar jully mailen moet de brieven nu nog lezen daar ovfr een andere keer
veelliefs oma