Anoek en Silke in Oeganda

A little break...

Lieve allemaal,

Er is veel gebeurd sinds ons laatste bericht. Afgelopen weekend kreeg Silke het vervelende telefoontje dat haar oma onverwacht is overleden. Gelukkig heeft ze een goede reisverzekering die er voor zorgt dat ze een week in Nederland kan verblijven. Vanmorgen is ze veilig geland op Nederlandse bodem en komende dinsdag (1 maart) zal ze zich weer bij mij voegen.

Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat het heel gek is om na 6 weken van '24/7 together' alleen in Oeganda te zijn. Gelukkig zit ik op de beste plek die je je voor kunt stellen en kunnen we elkaar onbeperkt bereiken via de sms.

Afgelopen vrijdag hebben de Oegandezen massaal gestemd. Er zijn veel voorbereidingen getroffen om op eventuele 'ongeregeldheden' te kunnen anticiperen, maar gelukkig is dit alles uit gebleven.

Na een lang weekend tussen de muren van het Guesthouse (wij noemen het 'klein Nederland'), was het een prettige gewaarwording om weer naar het ziekenhuis te kunnen. Deze week zal ik nog op de afdeling gynaecologie stage lopen. Vandaag heb ik voor het eerst zelfstandig een prachtig Afrikaans jongetje op de wereld gebracht! Wat een kick!

Laughing

Volgende week, wanneer Silke en ik samen op de afdeling infectieziekten aan de slag gaan, hopen we weer een uitgebreid bericht, inclusief foto's, te plaatsen.

Soms loopt iets niet zoals je verwacht. Het is ook een wijze les om te leren hoe je daar het beste mee om kan gaan...

Take care lieve Sil, en tot volgende week!

Liefs,
Anoek

Ps. Vanwege problemen met het netwerk ben ik vanaf nu te bereiken op telefoonnummer:
+256791955238

Reacties

Reacties

Jesse

We zijn blij dat we Silke even mogen lenen Anoek! Succes daar!

Marja

Jullie staan stevig in jullie schoenen lieverds! Sil en familie heel veel sterkte !! En anoek toi toi toi daar! Ik denk aan jullie! Dikke kus

Heleen

Zojuist heb ik Dirk en Silke telefonisch gesproken. Dirk heeft verteld hoe het allemaal is gebeurd met oma. Silke is vanavond met Mariska en Jesse naar Drachten geweest. Ze zijn even bij oma en ook bij opa geweest. Toen ze net terug waren heb ik Silke nog even gesproken. Silke is erg blij dat ze het besluit heeft genomen om naar Nederland te reizen om samen met haar familie afscheid van oma te nemen. Ze was nu wel erg moe van een nacht niet slapen en van alle emoties.
En jij Anoek gaat ondertussen gewoon verder in Kampala. Wat een geweldige ervaring om zelf dit jongetje op de wereld te mogen zetten! Grandioos!
En zo gaan jullie allebei even je eigen weg. Het leven kan soms zeer wonderlijk verlopen.
Lieve meisjes, jullie zijn goed bezig! We spreken elkaar weer snel.

Max

Hey grote nicht,

Eventjes alleen in Afrika, dat is voor jou natuurlijk geen probleem. Ik was van de week bij je ouders en die maakten zich er ook helemaal geen zorgen over. Fijn dat Silke nu ook bij haar familie kan zijn. Silke, veel sterkte voor nu en voor jullie beiden veel succes en plezier als jullie straks weer samen zijn!

Naomi

Allereerst @Sil: Heel veel sterkte met het afscheid van oma, en dat het tussentijdse weerzien met de familie maar als een pleister mag werken...

@Siss: Hola sweety! Ik vind je dapper! Het kleine ding helemaal zelfstandig op avontuur in ver-ver-Uganda... mijn held!
Toen je me vandeweek hetzelfde had gesmst als mam kwam mijn ontvangst wat later en hoorde ik het inmiddels al voor de 10e x, haha. Mam was zo trots dat jij dat kindje op de wereld had gezet, dat ze voor ieder die het horen wilde weer de mobiele tevoorschijn haalde en glunderend jouw sms nog een keer voorlas :) En dan was ik weet trots dat het over mijn grote zus ging!!
En ja daar was ik iedere keer bij, want we zijn deze week heel erg druk geweest met het opknappen van de stoel.. het schilderen was maandag klaar en moest alleen nog drogen, maar het stofferen van de kussens bleek nog een hele puzzel. Gisteren hebben we de aller mooiste roze-met-glitters-knopen gevonden en erop gezet en vandaag stofferen we het krukje. En dan gaat hij eindelijk naar mn huis, zodat er in gezeten kan worden :D.
Ook komt morgenmiddag Denise naar Enschede, voor een lang weekend bijkletsen en koffie/wijntjes/cocktails drinken. En dan ben ik vast weer helemaal opgeladen om volgende week weer volop te knallen voor het afstuderen :)
Tot slot wens ik je alle succes van de wereld voor het "overleven" tot Sil er weer is, als iemand dat kan ben jij het!! Snel weer smsen en weer een x bellen!! Heel veel lieve knuffels en aaien over je bol!
zus

Anniek

Lieve Anoek,

Er gebeurt wel heel erg veel in een korte tijd! Zoveel emoties. Sterkte! Nog een paar dagen en dan kunnen jullie gelukkig weer samen verder!

Liefs Anniek

Jan

Hoi dames, Silke en familie heel veel sterkte met het overlijden van oma gewenst. Veel emoties in korte tijd.
De geboorte van een Ugandees kindje waarbij mijn dochter alleen geholpen heeft. Wat een belevenis voor je. Wat dat betreft is het hier saai. Na even vorst en iets sneeuw, is het nu weer miezerig weer. Straks gaan we met opa en oma naar de flat van Jesse. Dan zullen zij die ook even zien. Ik moet van opa en oma doorgeven dat zij erg trots zijn op hun kleindochter. Verder mag Jesse onder mijn wakend oog zijn wasautomaat aansluiten. Kan hij eindelijk zelf wassen en hoeft niet meer te slepen met de wastas. Zondag bellen we wel even. Liefs en xxx

Jesse

Haj grote zus,
Goed om te horen dat je tijdens je tijd alleen in zo'n mooi Nederlands kampement verblijft, lekker met de hele groep ganzenborden :)
Met die bevalling, wat moet het geweldig zijn om helemaal alleen een nieuw mensje ter wereld te brengen (met natuurlijk een beetje hulp van de moeder ;) )

Haj grote Silke,
Helemaal alleen weer terug naar Oeganda, hoop dat het goeie reis is. Jou kennende zal dat allemaal vast wel op zijn pootjes terecht komen.

Aan allebei natuurlijk veel succes en devotie toegewenst op de nieuwe afdeling!

Dirk

Haj Jesse (Enschede),

Vanmorgen hebben we grote Silke weer op Schiphol afgeleverd en vanavond (onze tijd circa 6 uur) kregen we al bericht dat ze weer op Entebbe was geland en (weer) in de rij voor een visum stond. Een week waarin we hier in Nederland veel met elkaar hebben beleefd. Het was, ook voor ons, fijn dat ook Silke in deze dagen bij ons is geweest. De wereld lijkt na deze week weer een stuk kleiner. Als (en voorlopig of liever nooit weer) het moet kan er blijkbaar heel snel iets geregeld worden.
Meiden, nu jullie weer bij elkaar zijn, met een tas vol met "hollandsche" spullen, geniet er weer van!

Erwin

Heey Noek en Silke!

Erg leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. Wat maken jullie daar enorm veel mee zeg, hoogte- en dieptepunten. Silke, gecondoleerd.

Veel plezier verder in Uganda, ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag! Nog geen masale volksopstanden daar trouwens?

Tot in mei!
Groeten Erwin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!