Anoek en Silke in Oeganda

Het Toppunt

We hebben nog een paar heerlijke dagen op Lamu gehad. Op een klein zeilbootje zijn we de Indische Oceaan op gegaan. Al snorkelend kwam de hele 'cast' van Finding Nemo voorbij

Laughing
. De lunch bestond uit vis en octopus die een uur daarvoor nog vrolijk rond zwommen. Hierna hebben we dit paradijsje achter ons gelaten om langzaam weer richting Oeganda te reizen.

We hebben een tussenstop gemaakt bij Lake Naivasha. Omdat een uitgebreide safari dit keer niet binnen ons budget paste, besloten we de omgeving met een mountainbike te verkennen. Het geluk lachte ons weer toe en vanaf onze fiets hebben we apen, poemba's, bambi's, flamingo's, giraffen en zelfs buffalo's gezien. 's Avonds bleken de hippo's op 30 meter van onze tent te grazen; awt een indrukwekkende beesten! Tot nu toe hadden wij ze alleen in het water gezien... Op het land lijken het net dinosaurussen.

En natuurlijk moest er nog een berg beklommen worden. Om het ons zelf lekker moeilijk te maken wilden wij beginnen in een klein plaatsje net over de grens van Kenia. De reis hier naar toe was een uitdaging, maar onbeschrijflijk mooi. We hebben een nieuw record; er passen 24 mensen in een matatu! En uiteindelijk heeft een pick-up truck ons op de plaats van bestemming afgeleverd. Hier stondenonze rangers voor de komende 5 dagen ons al op te wachten.

Dinsdag zijn we vergezeld door 2 gewapende mannen en een 'porter' (we mochten onze tent niet zelf dragen... het was namelijk veel logischer dat een Oegandees die op z'n hoofd droeg...) begonnen aan de tocht over Mount Elgon.
De hike as prachtig en alles wat we ons er bij voor hadden gesteld. De nachten op de berg brachten wij vanwege de hoogte door in al onze kleren in een piepklein tentje. De mannen sliepen in hutten en op plaatsen waar die niet aanwezig waren in een grot. Mount Elgon is oorspronkelijk een vulkaan. Het landschap was erg gevarieerd. Op de derde dag bereikten we de rand van de caldera en op de vierde dag HET TOPPUNT: 4321 meter! Dit is hoger dan we ooit geweest zijn! Een foto zegt meer dan 1000 woorden...

Zaterdag zijn we na een woeste matatu-rit aangekomen in Sipi. Een mooie plek aan de voeg van de berg waar we verschillende watervallen hebben bezocht. Helaas beschikken de banda's waar we hier in verblijven niet over stromend (warm) water of elektriciteit. Inmiddels is het een week geleden dat wij een spiegel hebben gezien. Vandaar dat we vandaag naar Mbale zijn gereisd. Hier gaan we op alle mogelijke manieren 'onze batterij' opladen, zodat we vol energie aan onze laatste 2 weken kunnen beginnen.

Dikke kus,

Silke en Anoek

Ps. De laatste periode zijnwijbereikbaar op: +256791955238

Donne

ooooooooooooooooh wat een moooi leven!

mariska

Lady's, wat zullen jullie een enorme gespierde kuiten hebben! Zijn ze inmiddels weer gedouched, geschoren en in de body lotion gezet? Ik heb bijzonder veel respect voor jullie tocht met weinig eten, hoogte- problematiek qua ademhaling, slapen in zelfs een regenjas, afzien en toch ook genieten. Prachtig! Ik oop dat jullie vandag een goed restaurant met een gevarieerd menu hebben kunnen vinden. Ik las in de mail dat er nog van alles te gebeuren staat de komende anderhalve week. Geniet er nog lekker van, neem af en toe ook eens wat rust ;), eet veel en maak je op voor het koninginnefeest op de ambassade van Kampala.
ps: leuk hoedje Sil!!

Crista Muller

Hallo dames,

Dank je wel voor jullie verhalen en intens mooie foto's.
Wij beleven het een klein beetje mee. Geniet van de laatste dagen, maar dat doen jullie wel ;-)
Lieve groet van Crista

Naomi

Lieve zus en Sil, zo ver weg en dan door alle berichten weer zo dichtbij :) Het is een rare wereld! Gelukkig nog maar 14 nachtjes slapen en dan zijn jullie er weer, ja ik tel nu toch wel een beetje af! ;)
Momenteel uberchill met laptop en al op het balkon in de zon :D Nu maar hopen dat ik naast een gezonde blos ook nog wat werk gedaan krijg, haha.
Geniet & hasta luego! xoxo

Max

Even ontsnapt aan de boeken in de bieb Nijmegen, zit je ineens op meer dan 4000 meter hoogte in Afrika. De foto in de schemering aan het meer vond ik ook prachtig! Mooi verhaal en mooie foto's, het ga jullie goed ook de laatste 2 weekjes.

Groetjes!

Heleen

Mooi,mooi,mooi! Die foto's, prachtig! Ze zeggen meer dan duizend woorden. Wel zie ik op die foto's dat jullie in Nederland weer een beetje bij kunnen eten. De laatste dagen zijn nu aangebroken en ik vind het fijn dat dit een onvergetelijke tijd voor jullie is geweest. Niet te geloven dat ook hier weer een eind aan komt. Binnen afzienbare tijd zijn jullie weer bij ons en ook dat is goed. Geniet nog even van alles. Wij zijn ondertussen in de Paastijd aangekomen met prachtig mooi voorjaarsweer. De overgang zal dan ook minder groot zijn dan toen jullie vertrokken. Lieve kinderen, tot heel binnenkort op Schiphol! Het is weer mooi geweest!

Liefs van Heleen

oma

hallo meiden wat een verhalen en wat zien en maken jullie veel mee dat zal straks eerstwel weer moeten wennen het duurt nu niet lang meer en wat een wereld daar dit is voor jullie onyergetelijk dit neem je mee voor altijd jullie lopen daar in hoog zomer nu hier ook hoor en gelukig met de paas ook ben nu ook blij dat jullie weer thuis komen dit nemen ze jullie nooit meer af geniet nog van de laatste 14 dagenveel liefs oma

Erwin

Heey dames, geniet van de laatste week in Afrika!! Tot binnenkort

Jo en Jo

Hoi hoi,

Anoek ik heb vandaag je kaart al gekregen. Wat leuk en lief om van zover een kaart te krijgen. Wij wensen jullie samen nog erg veel plezier deze laatste dagen, geniet nog even van het mooie land en het warme weer. Alvast een goede terugreis en tot gauw. Groeten Jo en Jo

Donne

yesss nog eventjes yes yes yes feestse vanavond en morgen en tot dinsdag!!!!

Jesse (van Anoek)

Hej zus en Silke,

Heb de kaart ontvangen en ben zeer benieuwd.. is wel moeilijk om hem dicht te houden tot 1 mei :)
Heb gehoord dat het er daar allemaal onrustig aan toe gaat, maar jullie zijn vast en zeker voorzichtig genoeg en had al begrepen dat jullie nog lekker een paar dagen in een mooi hotel gaan zitten.
Kan niet wachten tot dinsdag en wens jullie alvast een hele goeie terugreis!

Dikke kus van bijna jarige Jesse

Dirk en Mariska

Jesse gefeliciteerd!! Een fijne verjaardag gewenst. Je hebt er in ieder geval de zon bij. Tot dinsdag.

Anoek en Sil, zijn de bitterballen en blokjes kaas goed bevallen? Jullie hebben toch wel die hele schaal leeg gegeten he? Ben benieuwd of het een leuk swing feestje geweest is op de ambassade. Was er ook een soort Andre Hazes achtige artiest aanwezig om het Nederlandse lied te vertolken? Goede reis vanavond naar Entebbe, boek daar een luxe hotel en relax morgen de hele dag bij een zwembad of zo. Zo te horen kunnen jullie wel wat slaap inhalen voordat jullie je hier in de 5 mei viering storten. Voor jou een dubbel feestje Sil, ook de dag van HET huurcontract.
Tot dinsdag !!!! :) :) :) !!!!! xxxxx